مدیر حوزه علمیه فارس بیان کرد: خطاب سوم به مسئولان مختلف کشور چه قوای سه گانه چه نهادهای مختلف است که باید بدانند، مردم ما مردم همیشه در صحنه بودند این مردم بودند که 40 سال صد محکمی را در مقابل دشمنان داخلی و خارجی ایجاد کردند، باید قدر مردم را بدانیم، مشکلات اقتصادی و معیشتی کمر مردم را خم کرده به داد مردم برسید.
کد خبر: ۸۰۰۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲ 25 November 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: اساتید و طلاب مدارس علمیه شیراز در اجتماعی باشکوه در مسجد خاتم‌الانبیاء شیراز بر حمایت قاطع خود در راستای حمایت از رهنمودهای مقام معظم رهبری، دفاع از امنیت شهروندی و حمایت از مطالبات اقتصادی مردم تاکید کردند.

مدیر حوزه علمیه فارس در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته بسیج، حضور حوزویان را مصداق امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار داشت: هفته گذشته ناآرامی‌هایی در سطح استان و کلانشهر شیراز به دلیل افزایش قیمت بنزین رخ داد که آزمون دیگری برای کشور، مسئولان و مردم انقلابی پدید آمد.

حجت‌الاسلام محمد استوار میمندی افزود: به لطف خدا توانستیم به سلامت از این فتنه‌ها عبور کنیم اگرچه این آخرین نخواهد بود و باز دشمنان بیکار نخواهند نشست.

وی تاکید کرد: در هفته گذشته در مدت 48 ساعت حادثه‌ای رخ داد که یکی از آنان در شهر شیراز رقم خورد و این اغتشاشات سه آسیب به مردم وارد کرد.

مدیر حوزه علمیه فارس، آسیب نخست را مطالبات به حق اقتصادی و معیشتی مردم عنوان کرد و گفت: متاسفانه به دلیل آشوب اغتشاش این مطالبات به حاشیه رانده شد، مطالباتی که مردم از تورم کمر خم کردند.

وی در ادامه اشاره ای به آسیب دوم و غارت اموال عمومی کرد و افزود: در حوادث اخیر تعدادی از جایگاه‌های پمپ بنزین و مراکز را به آتش کشیدند که دود این مشکل به چشم خود مردم رفت، لذا در روز دوم مردم صف خود را از صف اغتشاش‌گران جدا کردند.

استوار میمندی آسیب سوم را فضای هرج و مرج و هیجان منفی دانست که موجب تعرض آشوبگران به مساجد و برخی از مدارس علمیه شد.

وی ابراز کرد: اگر هتک حرمت مقدسات شود خداوند غضب می‌کند، و اگر غضب خداوند شامل حال ملتی شد که هتک حرمت به مقدسات کند دیگر دشوار است خداوند به آن نظر کند؛ از این آسیب به راحتی نمی‌توان گذشت و مسئولیت آن به عهده کسانی است که می‌توانستند کاری کنند و نکردند.

 

 

مدیر حوزه علمیه فارس خطاب به گروه‌ها و اشخاصی که به نمایندگی از این مجلس نشسته‌اند، گفت: خطاب اول من به شیطان بزرگ آمریکای جنایت کار است، آمریکا را مورد خطاب قرار می‌دهیم که مردم ما 40سال است انقلاب کرده و به استقلال رسیده‌اند و دست آمریکا را از غارت گری این کشور کوتاه می‌کنیم.

وی خطاب دوم خود را به مقام معظم رهبری دانست و عنوان کرد: هرچه این حوادث بیشتر رخ می‌دهد ضرورت عزم ولایت فقیه برای ایجاد وحدت جامعه ایرانی بیش از پش رخ نمایان می‌کند، در این ماجرا درایت، نگاه کلان، مصلحت‌گرانه و کلان مقام معظم رهبری را شاهد بودیم، از این رو جمله ای که فوتبالیست بصیر بر روی پیراهن خود نوشته بود را امروز فریاد می‌زنیم که تنها را نجات اطاعت از رهبری است.

مدیر حوزه علمیه فارس بیان کرد: خطاب سوم به مسئولان مختلف کشور چه قوای سه گانه چه نهادهای مختلف است که باید بدانند، مردم ما مردم همیشه در صحنه بودند این مردم بودند که 40 سال صد محکمی را در مقابل دشمنان داخلی و خارجی ایجاد کردند، باید قدر مردم را بدانیم، مشکلات اقتصادی و معیشتی کمر مردم را خم کرده به داد مردم برسید.

وی ادامه داد: در ماجرای 2 سال گذشته پیرامون ارز، بی‌تدبیری دلاری مشکلات مردم را سه برابر کرد، مردم نگران گرانی اقلام مورد نیاز خود با افزایش قیمت بنزین هستند، این مردم ثابت کردند با مسئولان خود همراه هستند و پای نظام ایستاده‌اند، مردم با دروغ، دو رویی، فساد، تبعیض و با اشرافی گریی مسئولان مخالف‌اند، در غیر این صورت این مردم، مردمی هستند که اگر مسئولان صادقانه با آنان برخورد کنند آنان را همراهی خواهند کرد.

استوار میمندی تاکید کرد: مسئولان به جای حاشیه‌سازی‌هایی که گاهی وارد مسائل فقهی و عقایدی می‌شوند، دغدغه‌های مردم و مسائل کلان مردم را بر عهده بگیرند.

وی اشاره ای به معیشت طلاب و روحانیون کرد و گفت: طلاب و روحانیون مختصر شهریه‌ای به آنان داده می‌شود که از اقل دستمزد‌های بیرون کمتر است، اما با مقام معظم رهبری عهد می‌بندیم با همه سختی‌ها و تنگناهایی که روحانیت دارد اما ذره‌ای از مواضع انقلابی در دفاع از انقلاب و آرمان‌های امام و رهبری و در راه زمینه‌سازی ظهور ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

بسیج با قوت کامل از اماکن مذهبی حفاظت می‌کند

سید قاسم کاظمی‌نسب مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه فجر در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اقدامات اخیر آشوبگران را محکوم کرد و گفت: حمله به قرآن، اماکن مذهبی به‌ویژه مساجد و حوزه‌های علمیه مسبوق به سابقه نیست و تمام کسانی که مخالف دین اسلام هستند دست به چنین کارهایی می‌زنند.

وی خطاب به مردم ولایتمدار فارس، گفت: بسیج با قوت کامل از اماکن مذهبی حفاظت خواهد کرد، همانطوری که رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس از این نظام دفاع کردند.

کاظمی نسب، افراد آشوبگر را مشتی خار و خاشاک بیشتر ندانست و با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، ادامه داد: ما بسیجیان همانند کوه استوار در مقابل این افراد فتنه‌گر می‌ایستیم.

وی با بیان اینکه فتنه‌گران هیچ غلطی نمی‌توانند، کنند، تصریح کرد: به یاری پروردگار همانطوری که در هشت سال دفاع مقدس تمام تخریب‌هایی که صدام به بار آورد توسط مردم با قوت بازسازی شد این اماکن هم بازسازی خواهند شد.

کاظمی نسب اشاره‌‌ای به سخنان مقام معظم رهبری کرد و گفت: از مسئولان انتظار می‌رود طبق وعده‌های خود نسبت به سخنان مقام معظم رهبری عمل کنند.

لزوم رسیدگی به مطالبات مردم

صادقی مدیر حوزه علمیه نخبگان شیراز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، ضمن همدردی با مردم در حوادث اخیر، مطالبات آنها را به‌حق دانست.

وی، حرکات زشت ارازل و اوباش و خرابکاری‌هایی را که بار آوردند را محکوم کرد و خواستار رسیدگی به مطالبات به حق مردم شد و گفت: دولت و مسئولان بایستی نسبت به عدم افزایش قیمت اجناس و گرانی ها تمام تلاش را انجام دهند.

حسین قاسمی طلبه 26 ساله شیراز نیز در خصوص ناآرامی‌های اخیر، بی تدبیری دولت را علت آشوب‌های کشور دانست و گفت: در کشور، قبل از انجام کاری باید فرهنگ‌سازی و مقدمات آن فراهم شود و تا زمانی که نتوانیم فرهنگ‌سازی کنیم منجر به ناراضایتی عموم می‌شود.

 

 

وی با بیان اینکه مردم ما فرهنگ اعتراض را هنوز به خوبی یاد نگرفته‌اند، ادامه داد: در شرایط کنونی و با توجه به گرانی اگر مسئولین بتوانند طبق فرمایشات رهبری عمل کنند شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود.

مریم دل افکار از طلاب حوزه علمیه خواهران شیراز نیز گفت: الحمدالله مردم بصیر استان فارس مثل همیشه با حضور در صحنه باعث آرام گرفتن دل‌های طلاب شدند و انتظاری که از مسئولین داریم هر چه سریعتر به پرونده‌های متهمان رسیدگی شود زیرا این افراد، مردم عادی نبودند.

وی ابراز داشت: مردم به مردم آسیب نمی‌زنند و این افراد از سرکرده‌های منافقین بودند.

دل افکار با اشاره به اینکه افزایش قیمت‌ها و گرانی‌ها فشار به تمامی اقشار وارد میکند، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران همیشه با جهاد همراه بوده است، و امید است مردم با حرکت بصیرت‌گونه، از انقلاب اسلامی دفاع کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار